Шукаємо шлях до дитячих сердець.
П’ять років колектив вчителів Неморозької ЗОШ І-ІІст. шукає свої шляхи виховання особистості через впровадження виховної системи сімейного виховання „Чуття єдиної родини”. Велику роль у плануванні та впровадженні виховної системи відіграє робота всього колективу вчителів і, особливо, ШМО класних керівників (керівник Босенко Л.В.) та творчої групи школи ( Романенко В.І., Жмурко Т.М.,Голик А.О.,Коренна О.М., Холоменюк О.О.) З перших же кроків ми зіткнулися з труднощами, пов’язаними з непорозумінням з батьками. Та водночас розуміли - наша праця потрібна, а значить, не марна. „Щоб добре знати дітей, треба добре знати сім'ю” ,- говорив В.Сухомлинський. Тому першими кроками нашої роботи стало оформлення соціального паспорту школи та кожного класу: соціальний стан батьків, склад сім'ї, місце та умови проживання. Знання сім’ї охоплює походження батька і матері, їхнє матеріальне становище, родинні зв’язки. Приймаючи дітей до першого класу, знайомимося з кожною сім'єю – вивчаємо родовід сім’ї, професійну діяльність та захоплення батьків. Класоводи та класні керівники 2-9 класів аналізують зібрані матеріали про кожну сім'ю та уміло планують виховну роботу з різних напрямків. Для цієї роботи використовуємо різні види анкет, тестів як для учнів, так і для батьків. На допомогу вчителям приходить соціальний педагог ШклярН.П, яка протягом року проводить свої дослідження, результати яких заносяться в психолого-педагогічну картку кожного учня. За необхідності соціальний педагог проводить бесіди з батьками, допомагає їм уникнути конфліктів з дітьми. Виконуючи свою роботу, вона вчить дітей мати свій погляд, свою думку на різні життєві ситуації, уміти їх коректно відстоювати. Для цього вона проводить психологічні тести ( „Моє місце в сім’ї”, „Колір і характер”, „Скажи хто твій друг-я скажу хто ти”), рольові ігри („Дорожній рух”, „Мої домашні обов’язки”), виховні години з елементами тренінгу („Я маю право на ім'я”, „Інфекційні хвороби””Сторінками Конвенції ООН”), перегляди кінофільмів („Торгівля людьми”, „Молодь і СНІД”),конкурси тематичних газет, малюнків, вікторини. Провівши дослідження виховання в сім’ях, виділяємо негативні чинники впливу на родину: Основні загальношкільні заходи готуємо і проводимо спільними зусиллями педагогів, учнів, батьків, інших членів родини, які уже зрозуміли, що школа – це друга домівка, де поєднуються спільні інтереси навчання та виховання дітей.Стало традиційним святкування Дня іменинника, родинних свят „Мама,тато,я – спортивна сім'я”, свято до 8 Березня, до Дня Матері, „Бабуся рідненька, ти все на світі знаєш”„Мій тато – найкращий”, родинні посиденьки, „А нумо,мами!”, свято Миколая тощо. Практикуються відкриті уроки не лише для педагогів, а й для батьків. Це просто чудово, коли діти бачать,що їхні батьки співпрацюють з учителем,їхнє почуття соціальної значущості зростає. Ми намагаємося переконати батьків, що вони віддають свій час,можливості,таланти не школі, а власним дітям.
Школа - родина - майбутнє! З гордістю стверджую я. Це нероздільний трикутник: Учитель – дитина - сім'я!
|